İspanya’nın Çin’den Araba İthalatı 2022’de 20 Kat Arttı
BARCELONA, 1 Nisan (Xinhua) — Çinli otomobil markaları İspanya’daki pazar varlığını genişletti ve 2022’de İspanya’ya yapılan ihracat 20 kat arttı.
İspanya Otomobil ve Kamyon İmalatçıları Derneği’nin (ANFAC) bu ay yayınladığı verilere göre, 2022 yılında İspanya’da 1,39 milyar euro (1,51 milyar ABD doları) Çin menşeli araç satışı gerçekleşti. 68 milyon euro olarak kayıtlara geçti.
Satışlardaki bu büyük artış, Çin’in İngiltere’nin yerini alarak İspanya’ya dördüncü en büyük otomobil ihracatçısı haline geldiğini gösteriyor. Bu pazarda Çin, Almanya, Fransa ve Çekya’nın önündedir.
Otomotiv Satıcıları Dernekleri Federasyonu (Faconauto), artışın bir nedeninin, Avrupalı üreticilerin aksine Çinli otomobil üreticilerinin pandemiden sonra rekabet güçlerini yeniden kazanmakla uğraşmak zorunda kalmamaları olduğunu söyledi.
Faconauto’nun iletişim direktörü Raul Morales, Xinhua’ya “Çinli markalar, Avrupa pazarındaki boşluklardan yararlanmayı ve diğer uluslararası markaların bir şekilde gözden kaçırdığı bir müşteri tabanı yaratmayı başarıyor. İspanya’da da durum bu” dedi.
Morales, “Çin teknolojisi dünyanın geri kalanında teknolojinin bir adım önünde. Ayrıca diğer üreticilere kıyasla rekabetçi fiyatlar ve iyi ürünler sunuyorlar” dedi.
Söz konusu dönemde İspanya’da MG, Lynk and Co, Aiways ve Maxus gibi tüm markaların satışları arttı. Geçen yıl İspanya’da 6 bin 901 araç satan MG’nin satışları bir yılda yüzde 825 arttı. ANFAC, Çin arabalarının pazar payının şu anda otomobil ithalatının yüzde 7,3’ünü oluşturduğunu söylüyor.
“Önümüzdeki birkaç yıl içinde Çinli markaların pazar payının yalnızca İspanya pazarında değil, Avrupa pazarında da önemli ölçüde artmasını bekleyebiliriz. Bu, Güney Amerika gibi diğer pazarlarda da oldu ve şu anda Çin markaları hakim durumda. orada” dedi Morales.
Morales, Çinli üreticilerin İspanya’daki varlıklarını güvence altına aldıklarına göre, bir sonraki adımın bunu pekiştirmek olduğunu söyledi: “Çinli markalar giderek daha rekabetçi ürünler üretiyorlar. standartlaştılar. Artık kendilerini Avrupa’da ve Avrupa’da buluyorlar. Onları İspanya merkezli markalar olarak konumlandırmak için çalışmalılar.”