Ekonomi

E-pazar yeri, e-ticaretin kapılarını Anadolu’ya açıyor

2022 yılını 800,7 milyar TL’lik hacimle kapatan yerel e-ticaret pazarında oyuncuların büyüme hedefleri doğrultusunda yeni e-pazar yeri arayışları sürüyor. E-ticaret dünyasına artık katılan b4mar, satıcılar için pek çok avantaj sunarken, uluslararası işbirlikleri ile küreselleşme hedeflerine de katkı sağlıyor.

TC Ticaret Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre Türkiye’de e-ticaret hacmi 2022 yılında bir önceki yıla göre %109 artarak 800,7 milyar TL’ye ulaştı. E-ticaretin genel ticaret içindeki payı 2021’de %17,7 iken geçen yıl bu oran %5 artarak %18,6’ya çıktı. E-ticaret pazarının büyümesi ve gelişmesi ile birlikte şubedeki katılımcı sayısı da artmıştır. 2022 prestiji ile e-ticaret faaliyetinde bulunan firma sayısı 548 bin 688 iken bunların %97’si e-ticaret pazaryerlerinde faaliyet gösteriyor. Bu, e-ticarette başarılı olmak için e-pazaryerlerini kritik hale getirir.

Pazardaki e-pazar yeri sayısının yetersizliği bu platformlarda mağaza açan tedarikçiler için yeni e-pazar yeri ihtiyacını doğururken, departman oyuncularının ihtiyaçlarını karşılamak için yola çıkan Ahmet Sefa Bir ve Şerafettin Özsoy e-pazar yeri kurdu. -b4mar adlı pazar yeri. Sanayici iş insanı Melih Sınırcı tarafından yatırımcı olarak desteklenmiştir.
b4mar’ın önümüzdeki dönemde pazarın ilk beş oyuncusundan biri olması bekleniyor.

E-ticaretin kapıları Anadolu’ya açılıyor

Anadolu’da birçok üretici satışlarını artırmak için çözümü e-ticaret pazaryerlerinde satış yapmakta buluyor. Ancak piyasada bilinen pazar yerlerinde satış yapmak oldukça maliyetli olurken %30’a varan komisyon oranları bunların başında gelmektedir. Öte yandan, eşi benzeri olmayan eserler satan binlerce satıcının varlığı da rekabeti kızıştırıyor. Üstelik bir eseri satmak için sadece düşük fiyat vermek yeterli değildir. Rakiplerinden bir adım önde olmak için pazar yerlerinden reklam almak zorundadır. Her bir unsur Anadolu’da üreticilerin büyümesine engel olurken, b4mar üreticiler için büyük avantaj sağlıyor. Her ürün türü için her markadan bir satıcı şeklinde tedarikçi mağazası açma stratejisini uygular. Öncelik, markanın üreticisine veya münhasır satış haklarına sahip şirketlere verilir. Ayrıca borda oranları diğer pazaryerlerine göre oldukça uygun seviyelerde tutulmaktadır.

Ölçek ekonomisi ile avantaj yaratır

b4mar’dan edinilen bilgilere göre platform, çalışmaları tüketicilere dakikalar içinde gönderme sözü vermiyor. Çünkü böyle bir sözün yüksek maliyeti diğer pazar yerlerinde fiyatlara ve tüketicilere yansır. Bu nedenle B4mar yakında tavsiye satışını uygulayacaktır. Böylece müşteri olarak referans alınan kişilerin satışlarından özel indirimler ve bedava eserler kazanma şansı olacaktır. Mağaza sahipleri, tedarikçilerin ürünlerini daha uygun fiyata sunma konusunda ayrıcalıklara sahip olacak. Her markanın sadece bir satıcısının bulunabildiği b4mar’da, satıcıların mümkün olduğunca üretici olmaları veya üreticiden münhasır haklarla eser temin edebilmeleri istenmektedir. Böylece üretici fiyatlarına aracısız bir şekilde ulaşılması amaçlanmaktadır. Böylece mağaza sahibi, kendi markalarında tek satıcı olmanın getirdiği ölçek ekonomisinden daha düşük piyasa ücreti ödeyerek yararlanıyor. Satış kolaylığı avantajı olarak karlılık sorununu ortadan kaldırarak tüketicilere daha cazip fiyatlar sunabilmektedir.

Küreselleşme hedefleri için uluslararası görüşmeler başladı

Daha nitelikli tedarikçilere ulaşabilmek ilk adımda çok daha az ama ülke genelinde saygın üreticilerle anlaşma yapan b4mar, küreselleşme hedefi doğrultusunda birçok ülke ile ön görüşmelere başladı. Bunlardan ilki Suudi Arabistan. Türk gıda ve dokuma ürünlerinin Suudi Arabistan’a, Suudi petrol kaynaklı perakende ürünlerinin ise ülkemize satışını kolaylaştırmak için hem Türk hem de Suudi resmi makamlarının desteğiyle iş birliği yapılması planlanıyor. Ayrıca iştirak bankacılığının dijital çalışmaları ve ödeme sistemlerinin ödeme sistemlerinde merkezlenmesi hedeflenmektedir. Ön görüşmenin yapıldığı diğer ülke olan Almanya iştirakinde ise gurbetçi Türk vatandaşlarının iki ülke ortasında yaptıkları alışverişleri katalizör güç olarak değerlendirerek faaliyet alanının Almanya dışındaki Avrupa ülkelerine genişletilmesi amaçlanıyor. Özbekistan, Türki Cumhuriyetler için merkez üssü olarak kabul edilirken, İsrail koşer sertifikalı ürünlerin satışında yer alacak ana ülke olarak konumlanıyor. b4mar, Kafkasya’ya açılmak için Gürcistan’ı merkez ülke yapmak için çalışmalarını sürdürüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu